Jak unowocześniliśmy komunikację Stowarzyszenia i wykorzystaliśmy posiadane zasoby do zupełnie nowego formatu komunikacji, zwiększając świadomość marki wśród grup docelowych?
Zespół Shamanów zaangażowanych w projekt
- Strateg
- PM
- Social Media Manager
- Grafik
- Zespół Wideo
- Email copywriter
Sytuacja początkowa
Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych to organizacja zrzeszająca wspomnianych specjalistów. Stowarzyszenie istnieje już od 20 lat i przez ten czas jego komunikacja nie była aktualizowana, tym samym wymagała odświeżenia.
Dodatkowo podczas warsztatu strategicznego ustaliliśmy, że Stowarzyszenie posiada bazę adresów mailowych brokerów będących Członkami Stowarzyszenia.
Zlecenie polegało na unowocześnieniu komunikacji w social mediach oraz na dotarciu z wydarzeniami i działalnością Stowarzyszenia do Członków, za pomocą newslettera.
Cele współpracy
- Aktualizacja stylu komunikacji w social mediach,
- Dotarcie do grupy docelowej za pomocą newsletterów.
Wyniki diagnozy Shamanów
Przeprowadzony audyt wykazał, że publikacje w social mediach nie wykorzystują pełnych możliwości platform (Facebook i LinedIn) takich jak wideo, karuzele, linkposty itp.
Dodatkowo dotychczasowe posty oparte były o grafiki stockowe – bez zdjęć, bez logotypów, często bez kolorystyki zgodnej z marką.
Dodatkowo ustaliliśmy, że Stowarzyszenie posiada bogatą bazę zdjęć oraz bazę adresów email Członków, ze wszelkimi niezbędnymi zgodami marketingowymi.
Wdrożone przez Shamanów działania
- Aktualizacja stylu komunikacji (język oraz układ wizualny grafik i mailingu),
- Opracowanie planu publikacji z uwzględnieniem kluczowych tematów (Kongres Brokerów, cykle szkoleniowe, wystąpienia na zagranicznych konferencjach, kluczowe obszary działalności Stowarzyszenia,
- Uruchomienie systemu do newsletterów (w tym przypadku wykorzystaliśmy MailChimp),
- Stworzenie szablonu wiadomości,
- Cotygodniowa analiza tematów branżowych i uwzględnienie ich w planie publikacji łącznie z kluczowymi tematami,
- Comiesięczne opracowanie publikacji na social media z uwzględnieniem tematów bieżących i kluczowych.
- Przeprowadzenie nagrań wideo w siedzibie Stowarzyszenia,
- Przeprowadzenie nagrań wideo w trakcie Kongresu Brokerów w Mikołajkach.
- Comiesięczne raportowanie.
Wyniki uzyskane przy współpracy z Shamanami
- Nawet dziesięciokrotne podniesienie zasięgów organicznych na obsługiwanych profilach (z 3 000 / msc do 30 000 / msc)
- Dziesięciokrotny wzrost interakcji użytkowników z publikowanymi treściami (ze 188 / msc do ponad 2 000 / msc)
- Średni współczynnik otwarć mailingu wynoszący ponad 37% oraz współczynnik kliknięć (CTR) wynoszący 14%