Jak na wysoce konkurencyjnym rynku przebiliśmy KPI trzykrotnie, zbudowaliśmy kilkutysięczną grupę obserwujących i wygenerowaliśmy leady?
Zespół Shamanów zaangażowanych w projekt
- Strateg
- PM
- Social Media Manager
- Performance Specialist
- Grafik
- Web Developer
- UX / CRO Specialist
Sytuacja początkowa
FlightClaim EU to nowa marka na polskim rynku, zajmująca się reprezentowaniem pasażerów linii lotniczych. FlightClaim jest uruchamiane przez pasażerów, w przypadku opóźnień, odwołań czy utraconych bagaży w trakcie podróży samolotem.
Zlecenie polegało na zbudowaniu widoczności marki oraz wygenerowaniu leadów do pasażerów, którzy zostali poszkodowani w wyniku odwołania, opóźnienia lub utraty bagażu.
Cele współpracy z Shamanami
- Zarekomendowanie zmian na stronie internetowej, tak aby prowadziła użytkowników do strony z formularzem zgłoszenia roszczenia (optymalizacja pod kątem konwersji),
- Uruchomienie social mediów poprzez regularne publikacje,
- Zaplanowanie działań reklamowych,
- Stworzenie materiałów reklamowych,
- Uruchomienie kampanii reklamowych oraz ich bieżąca optymalizacja.
Wyniki diagnozy Shamanów
Przeprowadzona analiza strony internetowej wykazała, że jej układ i tłumaczenie na język polski będą barierą na drodze do konwersji. Dlatego koniecznym było wprowadzenie poprawek – zarówno w układzie strony jak i w jej copywritingu.
Następnie przeanalizowaliśmy działalność konkurencji w social mediach i zaproponowaliśmy unikalny styl komunikacji aby wyraźnie komunikować unikalną propozycję wartości FlightClaim.
Następnie opracowaliśmy plan kampanii w poszczególnych platformach (META ADS oraz Google ADS) z uwzględnieniem całego lejka.
Wspólnie założyliśmy profile i systemy reklamowe, uzupełniliśmy niezbędnymi danymi i przeszliśmy do planowania oraz wdrażania działań reklamowych.
Wdrożone przez Shamanów działania
- Uruchomienie i konfiguracja fanpage’y na social mediach (Facebook, Instagram, Tik Tok, LinkedIn),
- Uruchomienie i konfiguracja kont reklamowych,
- Stworzenie i zaplanowanie treści na social media włącznie z montażem krótkich animacji,
- Stworzenie mediaplanu reklamowego,
- Uruchomienie kampanii reklamowych na META i Google,
- Stworzenie niestandardowych grup odbiorców,
- Uruchomienie remarketingu pod niestandardowych odbiorców,
- Regularne optymalizacje kampanii w celu ich ciągłej poprawy.
- Cykliczne spotkania statusowe,
- Comiesięczne raportowanie.
Uzyskane przez Shamanów wyniki
- Niemal pięciokrotne przekroczenie wstępnych KPI w zakresie wejść na stronę i przejść do formularza zgłoszenia szkody,
- Wygenerowanie leadów zarówno na stronie internetowej jak i na profilach w social mediach (w DM i komentarzach)