Jak zrobiliśmy porządek na zawirusowanej stronie, ułożylismy analitykę i kampanię reklamową osiągając ponad 30% współczynnik konwersji.
Zespół zaangażowany w projekt
- Strateg
- PM
- Web Developer
- Performance Specialist
Sytuacja początkowa
Dobra Szkoła Językowa to lokalna szkoła językowa, nastawiona precyzyjnie na konkretny segment klientów – zarówno pod kątem wieku jak i języków. Nauka odbywa się głównie w formie stacjonarnej co stanowi dodatkowe wyzwanie biorąc pod uwagę możliwości rynkowe, jednak daje większą wartość i skuteczność dla kursantów.
Zlecenie polegało na sprzedaży jak największej liczby miejsc w kursach stacjonarnych za pomocą kampanii reklamowych w google ads.
Cele współpracy
- Audyt strony internetowej i kont analytics oraz ads
- Zaplanowanie działań reklamowych
- Uruchomienie kampanii oraz jej bieżąca optymalizacja.
Nasza diagnoza
Przeprowadzone audyty wykazały błędy w przeszłych działaniach reklamowych wynikające z nieprawidłowego ustawienia analityki i danych, które były śledzone. Dalej stwierdziliśmy błędy w kampaniach reklamowych polegające między innymi na nieprawidłowych konwersjach, szerokim zakresie fraz kluczowych w dopasowaniu przybliżonym bez regularnego wykluczania błędnych fraz, aż po błędy na stronie włącznie z jej zawirusowaniem.
Dodatkowo widoczny był brak aktualizacji materiałów reklamowych od dwóch lat!
Działania, które wdrożyliśmy
- Dokładne wyczyszczenie strony internetowej, dokonanie jej backup’u, aktualizacja wtyczek, usunięcie tych nieużywanych.
- Zaktualizowanie google analityki oraz tagów w google tag manager włącznie z aktualizacją konwersji (działań, które nas głównie interesują)
- Ponowna integracja google analityki z google ads aby upewnić się, że google ads pracują na odpowiednich danych i celach.
- Stworzenie nowych materiałów reklamowych (copywriting i grafiki reklamowe),
- Ponowne rozplanowanie i uruchomienie kampanii reklamowych dla klienta, tzn podział kampanii na segmenty, dywersyfikacja fraz kluczowych wedle segmentów.
- Uruchomienie kolejnych kampanii po zebraniu odpowiedniej ilości danych,
- Ustawienie śledzenia działań na stronie internetowej w celu budowy segmentów niestandardowych (remarketing).
- Uruchomienie kampanii remarketingowych.
Wyniki
- Współczynnik konwersji z reklam na poziomie 32%
- Zapełnienie wszystkich grup językowych klientami z reklamy.
Czy to zadziała też u Ciebie?
Jeśli prowadzisz firmę usługową – ogólnopolską lub lokalną i masz podobne wyzwania – zobacz, co możemy zrobić dla Ciebie. Pierwsza rozmowa jest darmowa.