Skip to main content

social media

>>>

Formularz kontaktowy



    Kiedy reklamy w Google Ads to dobre rozwiązanie dla Twojej firmy?

    Dla wielu firm Google Ads t must-have, dla innych… może okazać się kosztownym błędem. W tym artykule pokazujemy, kiedy Google to dobry wybór

    Zanim wydasz pierwszą złotówkę na reklamę – sprawdź, czy to w ogóle ma sens. Kampanie w Google Ads to jedno z najczęściej wybieranych narzędzi digital marketingu ale nie dlatego, że są modne. Google Ads to narzędzie o ogromnym potencjale dotarcia i precyzji – pod warunkiem, że wiemy, kiedy i jak je wykorzystać. Dla wielu firm to absolutny must-have, dla innych… może okazać się kosztownym błędem. W tym artykule pokażemy Ci, kiedy kampania Google Ads to najlepszy wybór – a kiedy warto jeszcze poczekać.

    Jak wygląda zasięg reklam Google Ads?

    Globalnie system Google Ads może dotrzeć do ponad 90% internautów na całym świecie. W Polsce mówimy o ponad 28 milionach użytkowników internetu – w praktyce każdy z nich korzysta z usług Google: wyszukiwarki, YouTube, Gmaila, map czy przeglądarek stron www zawierających reklamy z sieci Google. Jak widać, zasięg jest ogromny, ale zasięg to dopiero początek.

    Stale rosnąca liczba wyszukiwań.

    Google obsługuje ponad 8,5 miliarda wyszukiwań dziennie, co daje ponad 3 biliony rocznie. W Polsce – jak pokazują dane z raportów Hootsuite i DataReportal – wyszukiwarka Google jest absolutnie dominującym narzędziem pozyskiwania informacji. Co ważne, z roku na rok nie tylko rośnie liczba zapytań, ale też ich jakość – użytkownicy coraz częściej wpisują bardzo konkretne, intencjonalne frazy. I właśnie w te miejsca możemy wejść z dobrze zaprojektowaną kampanią reklamową.

    Google Ads to nie tylko wyszukiwarka

    Wiele osób kojarzy Google Ads tylko z reklamami „na górze wyników wyszukiwania”. Tymczasem system reklamowy Google pozwala wyświetlać reklamy w wielu przestrzeniach:

    • Wyszukiwarka Google – klasyczne reklamy tekstowe pojawiające się na konkretne frazy – zapytania wprowadzane do wyszukiwarki.
    • Sieć reklamowa Google (Display Network) – czyli miliony stron internetowych, które wyświetlają reklamy banerowe, graficzne lub wideo.
    • YouTube – druga co do wielkości wyszukiwarka świata i największy serwis wideo, w pełni zintegrowany z Google Ads.
    • Gmail, Google Maps, Discover – mniej oczywiste, ale dostępne przestrzenie reklamowe.

    To znaczy, że jedna kampania może działać równolegle w kilku kanałach – albo odwrotnie: każdą przestrzeń możemy zagospodarować osobnym typem reklamy.

    Jakie formaty reklam są dostępne w Google Ads?

    Reklamy w Google Ads można bardzo precyzyjnie dopasować do etapu ścieżki zakupowej użytkownika i jego intencji. Do najpopularniejszych formatów należą:

    • Reklamy w wyszukiwarce (Search) – klasyczne, tekstowe, kierowane na konkretne frazy.
    • Demand Gen – nowy format, który działa podobnie do Meta Ads – wyświetla atrakcyjne graficznie kreacje w kanałach takich jak YouTube, Gmail i Discover.
    • Performance Max (PMax) – kompleksowe kampanie automatyczne, które łączą wszystkie dostępne kanały Google i optymalizują działania pod jeden wybrany cel.
    • Display (banery) – statyczne lub animowane grafiki kierowane na konkretne grupy odbiorców lub kontekst.
    • Reklamy produktowe (dla e-commerce) – reklamy produktowe z widoczną ceną, zdjęciem i nazwą sklepu.
    • Reklamy wideo – kampanie stosowane w promocji treści na youtube
    • Promowanie aplikacji – reklamy, których celem jest zachęcanie do pobrania aplikacji

    Dzięki temu Google Ads nie tylko „ściga użytkownika” w wyszukiwarce – może też budować świadomość, zainteresowanie, a nawet lojalność.

    Remarketing, czyli wracanie po niedokończoną sprzedaż

    Google Ads – po połączeniu z Google Analytics – pozwala gromadzić dane o użytkownikach odwiedzających Twoją stronę internetową. Możesz tworzyć listy remarketingowe: np. użytkownicy, którzy odwiedzili zakładkę z ofertą, ale nie wypełnili formularza. Albo tacy, którzy porzucili koszyk w sklepie. To jedna z największych przewag systemu – możesz trafiać do osób, które już znają Twoją markę, ale z jakiegoś powodu nie sfinalizowały decyzji. Koszt dotarcia do nich jest zwykle niższy, a konwersje – wyższe.

    Google Ads = klienci o wyższej świadomości?

    Zwykło się przyjmować, że reklamy w Google to narzędzie do pracy z użytkownikami, którzy już wiedzą, czego chcą – szukają produktu, rozwiązania albo konkretnego dostawcy. I to prawda – kampanie Search świetnie radzą sobie na dolnych etapach lejka sprzedażowego (MOFU i BOFU).

    Ale dzisiaj, dzięki takim formatom jak Demand Gen czy Performance Max, Google Ads potrafi również działać na etapie zimnego ruchu. Kampanie mogą docierać do osób, które jeszcze nie znają problemu, ale mają cechy podobne do Twoich klientów. Wymaga to przygotowania: dobrej bazy danych, spójnego contentu, atrakcyjnych kreacji graficznych, jednak wysiłek jest wart jego poniesienia.

    Strona internetowa = fundament skutecznych reklam (z wyjątkami)

    W zdecydowanej większości przypadków kampanie Google Ads kierują na Twoją stronę www. Jeśli ta strona nie spełnia standardów UX, nie daje odpowiedzi na pytania użytkownika albo nie zawiera przekonującego CTA (wezwania do działania) – Twoje reklamy po prostu nie będą przynosiły efektu. Dlatego skuteczna reklama w Google Ads idzie w parze z dobrze zaprojektowaną stroną internetową – o czym szerzej pisaliśmy w artykule: Co musi zawierać strona internetowa firmy.

    Są oczywiście wyjątki – np. kampanie na YouTube, które mogą promować film, kanał lub aplikację, albo reklamy na wizytówce Google (profilu firmy), które nie wymagają strony internetowej. Jednak w większości przypadków – bez dobrej strony, nie ma dobrych wyników z reklam.

    Kiedy Google Ads to dobre rozwiązanie?

    Jeśli Twoi potencjalni klienci szukają rozwiązań w internecie, porównują oferty, edukują się na temat problemu lub kupują online – Google Ads jest jednym z najlepszych możliwych wyborów. 

    Ten system świetnie działa w branżach usługowych, B2B, e-commerce, szkoleniach, medycynie, edukacji, turystyce. 

    Jeżeli chcesz przejąć ruch, który i tak się pojawia – ale skierować go do siebie zamiast do konkurencji – Google Ads to Twoje narzędzie.

    To także dobry wybór, jeśli zależy Ci na szybkości. W odróżnieniu od SEO czy działań contentowych, reklamy Google Ads mogą generować wyniki niemal natychmiast.

    Kiedy nie potrzebujesz strony, żeby działać w Google Ads?

    Choć zazwyczaj strona jest niezbędna, są scenariusze, w których możesz działać bez niej:

    • Reklamy na YouTube – jeżeli prowadzisz kanał na YouTube, możesz promować filmy, podcasty lub sam kanał bez odsyłania na stronę.
    • Reklama wizytówki Google (profil firmy) – świetna opcja dla firm lokalnych (np. fryzjerzy, restauracje, mechanicy). W takim przypadku reklamy mogą kierować ruch bezpośrednio na wizytówkę z numerem telefonu, trasą dojazdu lub godzinami otwarcia.
    • Promocja aplikacji – Google pozwala prowadzić kampanie pobrań aplikacji bez strony www. W takich sytuacjach ruch kierowany jest do sklepu z aplikacjami (Google Play lub Apple App Store).

    Podsumowanie

    Google Ads to jedno z najpotężniejszych narzędzi w arsenale digital marketingu – ale tylko wtedy, gdy odpowiada zachowaniom Twoich klientów. Jeśli szukają oni aktywnie rozwiązań, porównują oferty, korzystają z wyszukiwarki i YouTube – kampania w Google może być kluczem do szybkiego wzrostu. Jeśli chcesz zacząć – dobrze to zaplanuj. A jeśli nie masz pewności, czy to właściwe narzędzie – odezwij się do nas. W Shamans przeanalizujemy Twoją sytuację i doradzimy strategię dopasowaną do Twojego biznesu.

      Zobacz jak pracujemy

      Czyli jak w sześciu prostych krokach realizujemy cele naszych Klientów

      1

      Rozmowa wstępna

      Pozwól nam lepiej zrozumieć Twoje problemy i potrzeby.

      2

      Warsztat strategiczny

      Czas wypracować założenia projektu, cel i sposób na jego osiągnięcie.

      3

      Dobór narzędzi

      Wybieramy narzędzia marketingu internetowego, które pozwolą nam zrealizować Twoje cele.

      4

      Wdrożenie

      Czas przygotować materiały (do Twojej akceptacji).

      4

      Wdrożenie

      Czas przygotować materiały (do Twojej akceptacji).

      5

      Regularna współpraca

      Tworzymy materiały i publikujemy je zgodnie z ustalonym harmonogramem.

      6

      Comiesięczny raport

      Co miesiąc otrzymasz od nas raport skuteczności wraz z rekomendacją zmian, jeśli to konieczne.

      Napisz do nas!

      Opisz nam swój cel.
      Znajdziemy sposób by go osiągnąć!



        Zadzwoń do nas!

        Masz jakieś pytania? Z chęcią na nie odpowiemy!